GELUID IN BEELD

Zet eens het geluid uit als je een film bekijkt, je zult al snel merken dat de film al zijn kracht verliest. Een spannende scene is opeens saai en dat stukje waar je altijd om moet huilen doet je niks meer. In deze workshopreeks leren de kinderen de kracht van geluid op beeld. We nemen alle voetstappen, krakende deuren, vallende kopjes … op. Maar ook de muziek, stemmen en treinen die langs scheuren maken we samen. Ik leg uit hoe je muziek en geluid gebruikt om emotie te geven aan een film. Tijdens de workshop maken we muziek en gaan de kinderen op zoek naar geluiden in (op het eerste gezicht) waardeloze materialen. Alles wordt met een microfoon opgenomen en in de laatste workshop krijgen de kinderen het filmpje met hun eigen muziek, geluiden en teksten te zien en vooral te horen.

De workshop wordt verzorgd door Wouter Gulikers.
Wouter is afgestudeerd aan het Conservatorium van Maastricht als slagwerker en volgde daarna de Master of Music Design aan de HKU. Hij is al jaren succesvol docent en daarnaast werkzaam als componist en muzikant in samenwerking met verschillende kunstdisciplines.

Educatieve muzikale workshops